تاریخ: ۲۷ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۳۹
بازدید: ۱۳۱
کد خبر: ۲۴۰۴۷۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۰/۰۹/۲۷| ثبت نخستین رشد هفتگی قیمت طلا طی ۵ هفته گذشته

‌می‌متالز - قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات روز جمعه با ۰.۰۷ درصد کاهش به ۱۷۹۸ دلار و ۱۱ سنت رسید.

به گزارش می‌متالز، در حالی که نگرانی‌ها در مورد افزایش موارد ابتلا به اومیکرون و نرخ بالای تورم موجب شده تا سرمایه گذاران به سمت دارایی‌های امن روی بیاورند، قیمت طلا علیرغم کاهش اندک در روز جمعه اولین افزایش هفتگی را طی ۵ هفته گذشته به ثبت رساند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات روز جمعه با ۰.۰۷ درصد کاهش به ۱۷۹۸ دلار و ۱۱ سنت رسید. قیمت فلز زرد در پایان معاملات آتی روز جمعه با ۰.۳۷ درصد افزایش به ۱۸۰۴ دلار و ۹۰ سنت رسید.

رویکرد جدید بانک‌های مرکزی جهان مبنی بر انقباضی کردن سیاست‌های پولی جهت مهار نرخ بالای تورم و ریسک‌های اقتصادی ناشی از موارد جدید ابتلا به کرونا سبب شد تا دیروز شاخص‌ها در بازار‌های بورس کاهش یابد.

فیلیپ استریبل، استراتژیست ارشد بازار طلا در این باره گفت: «رشد اقتصادی در سه ماهه آتی کند خواهد شد و ارزش سهام در بازار آمریکا اصلاح شده و کاهش خواهد یافت؛ بنابراین به نظر می‌رسد که سرمایه‌های از بازار‌های بورس به سمت بازار دارایی‌های امن نظیر بازار طلا و نقره حرکت کند.»

استریبل افزود، نتیجه نشست فدرال رزرو موجب ایجاد احساس بلاتکلیفی زیادی در مورد بازار فلزات گرانبها شده و اکنون تمرکز اصلی بر روی آمار‌های بازار کار خواهد بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده